torsdag 29 april 2010

Shop till u drop


Today I've been shopping =) First I went to town to buy food, not that there is so much to buy! Still I pretty much got what I needed! So we'll make it till next week! Hope the strike will be over soon! Not just for the food...
It was a rainy day today and I didn't have any plans, so I went to a small neighbour town to see if I could find some nice outfit for me to have at daughters exam in end of May. Found a nice outfit in a small shop where I never have been before =) It was cheap as well and that is never wrong!
Nizze's tail is better today =) He wasn't at all good yesterday and I really thought we would have to take him to the vet! But he's alot better today =)
I couldn't go out cycling today so I did it inside instead and I where knitting at same time =)

Jag har varit och shoppat loss idag =) Först var jag till stan och handlade mat. Finns nog i hyllorna ännu så inte behöver man svälta! Vissa märken som man brukar köpa finns inte, men det är ju en orsak att pröva nåt nytt istället! Vi klarar nog oss till nästa vecka! Hoppas de slutar strejka snart! Inte bara för matens skull...
Det har regnat hela dagen, hade inga skillda planer så jag for till den lilla grannstaden för att kolla in en affär där och se om jag skulle hitta kläder åt mig att ha på dotterns examen i slutet på Maj. Hittade en kjol,topp och tröja till passande pris =) Så jag slog till direkt! Behöver jag inte fundera på det sen!
Nizze's svans är bättre nu =) Trodde nog vi skulle hamna att åka till djurläkaren med honom för han var inte alls bra igår! Men idag verkar han mera vara sig själv =) Så det ordnar väl upp sig!
Eftersom det inte gick att fara ut och cykla idag så blev det att sätta sig bakom motions cykeln och trampa en stund samt sticka lite på sockorna =) Hoppas det blir varmare och bättre väder snart!
Ha en fin valborg och 1 sta Maj!


Inga kommentarer: