onsdag 30 maj 2012

Bongat fåglar å djur

Dottern å lilla C kom på besök så vi tog den längre rundan. Jag tog inte så mycket kort eftersom jag satt upp kort 2 ggr tidigare från den! Men vi såg 2 tranor på ett ställe å sen såg vi 2 till! Tror det var en "baby" trana eftersom den var lite mindre än den andra. Lite svårt att fota dem för de var långt borta å zoomar jag för mycket blir det suddigt! Dessutom har jag såna linser i mina glasögon som mörknar ute vilket gör att jag ser ut att ha solglasögon hela tiden! Lyfter jag upp dem ser jag inget heller närsynt som jag är så att fota är ibland att sikta å hoppas på det bästa ;-)

Där i gräset i mitten på bilden syns 2 gråa saker!

Sen såg vi ett rådjur! Det syns knappt på denna bilden för jag såg inte ett skvatt, haha. Men ungefär i mitten på bilden finns en svart fläck! Tror jag sett rådjur här 2 ggr nu! Har sett älg ett par gånger till men annars är det ganska lugnt på djurfronten. Vill ni kolla in rådjuret bättre får ni kolla in DOTTERNS blogg! Hon lyckades fota bättre!

Inga kommentarer: