måndag 27 juni 2011

Keep on jogging...

Detta brukar jag ha på mig nu om det är något så när varmt ute =) Blev så glad när jag hittade en "springkjol"! Allt hittar de upp! Detta är en kjol med tights under! Så det är som att springa med tights! Har även min ajjfåån med å den har Nike+GPS program som håller koll på mig ;-) Går ju inte att fuska om man har den på! Jag har även ett annat program som heter Cyclemeter som jag har på ibland när jag cyklar! Det går lättare att jogga när man har musik i öronen! Jag har joggat till å från sen jag var i 15 års åldern! Med uppehåll i olika perioder, men har hittills kommit tillbaka till joggandet! Ett tag trodde jag nog jag skulle få sluta för gott =( Hade ställt in mig på det å började promenera istället men det är inte så kul... Sen började jag cykla mera å det var roligare! Åtminstone den första tiden när man inte hade cyklat de flesta vägar inom 80 km's radie... Nu är det mest detsamma... Anledningen till att jag nästan måste ge upp joggandet var problem med ögonen! Jag har sprickor i ögonbotten å har varit på laserbehandling 3 ggr! Läkaren sa att det beror på närsynthet å dåliga anlag... För mycket stötande kunde förvärra det! Kommer det hål i ögonbottnen så rinner nån vätska å jag kan bli blind... Så det är ju inte nåt man vill! Men laserbehandlingen ska motverka detta! Så efter att ha varit till ögonläkaren på flera kontroller å det inte verkade bli sämre fast jag joggar så började jag smått jogga igen! Men det är tungt... Men nu börjar jag komma igång igen! Fast jag är ännu fast i att cykla mycket å långt ;-) 

Inga kommentarer: