torsdag 23 september 2010

Baka baka liten bulle...



Eftersom vädret var aningen taskigt idag så "roade" jag mig med andra roliga saker =) Hon som brukade baka har flyttat till eget så då får jag baka själv nu! Flera år sen jag bakade... El det var väl inte riktigt sant heller! Har nu bakat nåt nu som då! Fast nu har jag haft nåt ryck å bakat 2 ggr redan denna månad! Upprepade brödbaket, det ska väl egentligen bli till semlor men lat som jag är så orkar jag inte stå å rulla dem utan gjorde dem till bröd istället! Förra gången 2 st, men de blev så breda... Så denna gången blev de 3 st, fast 1 är slut redan... Sen medans jag hade ångan uppe så bakade jag en hög med kanel bullar. Det är egentligen ganska enkelt... Brödet har jag smakat men inte bullarna... Ska sätta dem i frysen medans det finns kvar några av dem! Så tog jag å städade nu oxå så har jag det undan =) Nu kan jag ägna mig åt roliga saker istället!

Inga kommentarer: