onsdag 3 juli 2013

Sushi

Igår kväll var jag bjuden på ett sushi party =) Jag har inte förr smakat sushi så det var spännande! Men jag gillar lax å ris så helt fel kan det ju inte vara =)

Vi hade formar som vi använde till att göra de oval "risäggen". Sen la vi på lax, gurka, morot el avokado å det gröna bandet... Vet inte vad det var! 

Till de långa runda som skärs i bitar hade vi oxå en form som man la ris i, sen lax, morot, gurka el avokado å sen ris å så pressa man ihop så blev det en lång "korv" som man sen rullade in i det gröna "pappret". Ni som ätit sushi vet säkert vad det heter! Men det var gott! Men som sagt, jag gillar ris å lax =)

Sen är jag ju barnbarnsvakt nu när föräldrarna jobbar. Så vi trotsade regnet å gick ut på fm, fast när vi väl fått på oss regnkläderna å kom ut så började solen skina! Typiskt! Men det var bra med regnkläder för det fanns vattenpölar å dem gillade ju C att gå i! Som alla barn!


Inga kommentarer: