onsdag 29 maj 2013

Cykeltur

 I går på morgonen blåste det inte såååå hårt så jag tyckte det passade med en cykeltur. Så jag hoppade upp på min trogna följeslagare å trampade iväg. Det var en fin morgon, lagom varmt, solen sken å fåglarna kvittrade. På ett ställe mötte jag en man som knappast frös! Han hade en dräkt med långärmar... å handskar... å långbyxor... Jag hade korta cykelbyxor med kjoldel över, joooo jag gillar kjolar ;-), å kortärmad cykeltröja... Å frös inte det minsta! Nåväl, jag trampade vidare. Sen svängde jag in på en väg för att kolla om fåglarna var där och jag hittade några + en massa skräniga måsar :P Vet inte varför de vill vara här vi denhär lilla sjön för vattnet är allt annat än rent! Men de brukar ha ungar å ibland brukar jag ha med mat till dem. Andra är oxå å matar dem. Sen trampade jag vidare å gissa vem jag mötte!!! Mannen jag hade mött tidigare! Han verkade inte alls ha varmt för han hade samma kläder på!  Vi körde tydligen samma rutt =)


Inga kommentarer: