måndag 15 oktober 2012

Diet

Måste bara berätta en sak som hände igår.
Så jag är på Coop att köpa en påse Purina kattmat till mina katter. När jag står i kön frågade en kvinna bakom mig om jag hade en katt. Varför skulle jag annars att köpa kattmat, eller hur?? Så på impuls berättade jag för henne att nej, jag har inte en katt, jag börjar Purina Diet igen, och att jag förmodligen inte borde eftersom jag hamnade på sjukhus förra gången, men att jag hade förlorat 25 kilo innan jag vaknade på intensiven med tuber som kommer ut ur de flesta av mina öppningar och IVs i båda armarna. Jag berättade för henne att det var i huvudsak en perfekt kost och allt du behöver göra är ladda dina fickor med Purina Nuggets och helt enkelt äta en eller två varje gång du känner dig hungrig. Maten är klar näringsmässigt så det fungerar bra och jag kommer att prova igen. (Jag måste nämna att praktiskt taget alla i kön nu var förtjust i min berättelse.) Förskräckt undrade hon om jag hamnade på intensiven eftersom kattmaten förgiftade mig. Jag berättade för henne att så var inte fallet, jag klev av en trottoarkanten för att väsa åt en katt och en bil körde på mig. Jag trodde att killen bakom henne skulle få en hjärtattack han skrattade så hårt. Bättre titta på vad du frågar mig och vara beredd på mitt svar. Jag har all tid i världen att tänka på galna saker att säga. Nu när du har läst detta måste jag erkänna, kopierade jag detta så ta o kopiera detta lägg på din status och sprid lite skratt :-)

Inga kommentarer: