torsdag 24 maj 2012

Never ending story

Jag håller på å hackar sönder gräsmattan i hopp om att få mindre att klippa =) Det började för några år sen med att jag kom på att jag ska göra lite rabatter på ställen som var svåra att klippa. Sen blev det ett stenparti, det blev större... Sen en vår hackade jag runt hela huset å det är inget litet hus vi bor i! Satte plast å sen småstenar! Ett annat år köpte jag 2 st Tuijor för en billig peng å samma dag kom maken hem från ett studiebesök vid en plantskola å hade fått 12 barrträd... 4 Lärkträd å resten granar... Nu i vår hade jag tänkt hålla mig från att hacka... haha... så fel man kan ha! Grannfrun bjöd ut prydnadshallonbuskar på FB å jag var ju inte sen att tacka Ja... Samt en annan sort som det kommer vita oätliga bär på! Så nu har jag snart fått ner alla dem... De var måååånga! Sen igår var jag på "plantbytar" träff =) Å kom hem med 8 st plantor... marktäckande plantor som ska sättas mellan lärkträden å diverse granar. Få se vad det blir mera... Å allt detta hackande sker med en gammal potatishacka! En liten grävmaskin vore inte helt fel... Nån hjälp från övriga familjen kan man glömma, men å andra sidan har ju ingen sagt att jag måste göra detta heller! 

Inga kommentarer: