söndag 27 maj 2012

Mera trädgård

Håller ju på å försöker få bort gräsmattan så mycket som möjligt vilket gör att jag på senare år börjat med trädgårdsarbete vilket inte har roat mig förr... Inte säker på att det gör det ännu, hehe. Men hellre det än att klippa gräsmattan som är full med mossa å ojämn som bara vad! Här är 2 granar som maken kom hem med från en plantskola för några år sen. Det var mellanrum mellan dem å gräs men det har jag hackat bort nu å satt en marktäckande planta dit som jag hoppas ska sprida sig =) Köpt när Jordbrukarkvinnorna hade Plantbytardag =)

Här har jag hackat bort för Prydnadshallonbuskarna jag fick av grannen =) Samt en marktäckande planta som jag köpte.

Här fortsätter hallonbuskarna å en marktäckande planta. I stenringen finns bl.a en svartvinbärsbuske som jag fick av väninnan ifjol =)

Här finns 3 av de buskar jag fick av grannen som har vita oätliga bär.

Dessa fick jag av väninnan ifjol å de har jag på 3 olika ställen.

Här av de vita bären.

Mera hallonbuskar =)

Här är Lärkträden. Det var gräs mellan dem som nu är borta å ersatt med marktäckande plantor =) Får ta kort på nytt sen när det har blivit mera grönt.

Inga kommentarer: