tisdag 3 januari 2012

Skiing

Det snöade idag rätt så mycket. Allt som syns har kommit inatt! Det är tung snö för den är våt. Men det hade kommit så pass mycket att det täckte marken ganska bra.
 Last night it came lots of snow! All that you can see here. It was wet and heavy snow and almost all over the ground.
Jag var sugen på att skida så jag tänkte att nu passar det bra att göra spår när det är blidsnö. Fryser det så blir det bra spår! Förusatt att det inte bara fastnar under skidorna! Men det gick bra och jag gjorde ett spår här på åkern som syns bakom lekstugan. Det blev väl runt 5-600m! Jag har Nike+GPS i telefonen så jag satte på det och skidade tills damen i min ficka hade pratat till mig andra gången vilket är 4 km =) Men det blev 4,5 km för jag hade just börjat på ett nytt varv så jag tog det. Sen slutade jag för snöandet hade övergått i regn! Hoppas nu bara att mitt "fina" spår inte regnar bort!
I felt like skiing so I went out and thought I make myself a skiing track  on the field nearby. It was wet snow so it made a good track. Lucky it didn't get stuck under my skii's!  I have Nike+GPS so when the lady in my pocket had spoken to me twice I had skiied 4 km's! I went 4,5 km's as I just had started a new lap. After that I had enough as it has started raining instead of snowing. Now I just hope my very nice track doesn't get destroyed by the rain! 

Inga kommentarer: