tisdag 24 januari 2012

Dagens roadtrip

Hade inte så mycket planerat idag å dessutom har det varit mellan -10° till -15°C hela dagen så man kan inte göra nåt ute så det blidde en roadtrip =) Först blev det ett stopp i Terjärv för att kolla om de hade billiga tyger. Hittade dock inget som jag tyckte jag behövde så det blev kantband, resår å gummiband. Alltid bra att ha i lager =) 

Sen blev det ett stopp i Kaustby. Kollade om det fanns nåt man behövde men det var nog inget förutom ett mat stopp =) 

Sen blev det en längre biltur till Kauhava =) Där kollades en "billig affär" men inget var så billigt så det följde med ;-)

Sen SEN kom jag nästan till garnparadiset =) Här fanns garn, garn å lite mera garn. Sen fanns det broderigarn, garn att väva allt möjligt av, pappersgarn mm mm. Även stickor å annat man behöver, åååååå, det var så... så... underbart =)

Sen över den stora slätten.

Var man kan se detta torn vid sidan av vägen. För ca 15 år sen fanns en tygaffär vi brukade kalla "trasselikauppa". Var å kollade om den fanns kvar å döm av min förvåning när den fanns!!! Måste ju gå in å kolla, men kom ut tomhänt! Fanns massor med tyger, men inget som absolut ville med hem!

Solen lyste röd å vacker. Var soligt större delen av dagen samt kallt!

Detta köpte jag i "garnparadiset" =) De två nystanen till höger är sååååå mjuka å sköna!

Köpte även reflex band som man kan använda till olika saker! 

Inga kommentarer: