tisdag 31 januari 2012

Baka baka för att hålla värmen...

Eftersom det var kallt igår, -20° minst  men vackert dock. Hur som haver kan jag inte vara ute längre stunder då p.g.a astman. Mina lungor gillar inte det, å de ska man väl ha ett tag till...

Vi har en spis, fin tycker jag =) Men man kan tyvärr inte elda allt för mycket i den, el man kan, men resten av huset blir mycket kallt! Vi bor i ett gammalt hus å det finns inget som hjälper luften att cirkulera runt, annars skulle jag gärna elda hela dagarna å sitta där å mysa =) 

Men jag höll mig varm genom att baka istället =) Det blev en hel drös kanelbullar åt maken å sonen att smaska på.

Och semlor som de heter här! Frallor för de som bor i Sverige =)  De som har vispgrädde å sylt el mandelmassa heter Fastlagsbullar här.

Inga kommentarer: