tisdag 8 november 2011

Orchidéen blommar =)

TITTA!!!! Den blommar =) Senast var för 1 år sedan!

Efter 1 år av (miss)skötsel så blommar den =) Blev så glad när jag såg att den hade fått en sån stängel som såg ut som om det kunde komma blommor på den. Å visst kom det =)

4 st "spindel" liknande blommor i LILA med inslag av gult =) Trodde inte den skulle blomma igen! Har 3 andra orchidéer som inte vill =( Fast det sägs att de ska vara lättskötta... Ibland så köper jag en ny för att se om jag ska lyckas bättre... Men det slutar alltid på samma sätt... Å jag beslutar att INTE köpa någon ny tills jag ser nån ovanlig en som de slumpar bort som jag BARA måste förbarma mig över ;-)

2 kommentarer:

Renée sa...

Orkidéer är inte så lätta som folk tror... SJälv har jag runt 20 st och ibland blommar inte en enda på flera månader. Jag hade en som inte blommade på 2 år, höll på att slänga fanskapet men sen kom den igång! Lycka till!

Carola sa...

Tack =) hehe, just å är det! jag hade en flera år innan den behagade blomma igen! de 3 andra jag har ser mera döda ut än levande!