onsdag 5 oktober 2011

Åska i Oktober!!!

Igår kväll när jag just höll på att somna hörde jag nåt muller... Åska?? I oktober!! Vem har hört om det? Men så var det! Maken gick ut för att stänga av utfodrings linjen i svinhuset, inte så bra om åskan slår ut den! Jag drog ur all kontakter. Vi hade en gång blixtnedslag i tv kontakten å dålig tv bild i flera år! Visste inte om det förrän vi renoverade å bytte kontakt! Var alldeles svart inuti! Sen blev bilden bra!

En annan gång slog blixten ner i en el stolpe. Jag såg det! När vi gick ut å tittade så hade det bränt av tvättlinan! Den var fast runt stolpen. 

Vädrets makter är inte att leka med! Som barn var jag mycket på Mässkär. Det smällde ordentligt i berget där när det åskade!
Lite bilder på Bruno å Bettan =) Som alla barn är de snälla när de sover ;-)

Inga kommentarer: