söndag 7 augusti 2011

Katten oxå

Sonen kom in idag å sa att Ninni är uppe i tallen å inte kommer sig ner... Så jag gick ut å tittade å hon gick där mellan grenarna å pipade. Jag försökte få henne att komma ner men det gick ju inte... Så jag gick in efter telefonen för att ta kort av henne, vad annars ?! Så man har nåt att blogga om =) 

När jag kom ut igen så hade hon gått längre ut på den gren som hänger längst ner till höger här på tallen. Jag steg under å skulle ta kort på henne men då så började hon att ramla neråt! Först bara med baken, sen baktassarna, då blev det att lägga undan telefonen! Sist hängde hon raklång med framtassarna fast i kvistarna. Det slutade med att hon tappade greppet å ramlade, jag stod under å försökte fånga henne, men var rädd för att bli sönderklöst oxå! Men det gick bra, jag dämpade hennes fall å hon skuttade glatt iväg! Ingen av oss fick några som helst skråmor =) Hade hoppats att hon skulle ha lärt sig med första gången hon var uppe i en tall men tydligen inte! Hoppas hon lärt sig nu! 

Här ligger hon å sover med flugsmättan =) 

Inga kommentarer: