söndag 13 mars 2011

Muffins =) ( Ägg å bacon)

Höga fluffiga muffins
Bra muffinsform =) Hålls i formen fast de stiger upp! 
Eller det var ju inte riktiga muffins eftersom jag inte äter bulla alls! Men jag "fuskar" lite med LCHF å äter sånt jag tycker är gott å sånt som man kan blanda in i den dagliga maten utan att de andra märker av det allt för mycket ;-) Kanske det blir mera vartefter jag lär mig mera om vad man får äta å inte äta! Det är ju konstigt att man nu ska äta en massa fett när man under flera års tid fått höra att allt fett är farligt! Så det blir att mixa nu å se vad som fungerar å inte fungerar. Ägg har jag lite problem med eftersom jag börjar klia om jag äter allt för mycket av dem! Det gäller kokt ägg! Stekta el "bakade" går bättre. Så det blir att variera lite! Sen nötter är ett annat problem eftersom jag är aningens allergisk mot dem å inte kan äta hur mycket som helst vilket är synd för jag gillar nötter.

Inga kommentarer: