onsdag 19 januari 2011

Gissa vad!!



MERA SNÖÖÖÖÖÖÖÖ har det kommit i natt!! Det börjar bli stora högar nu överallt! I stan ska man kolla noga för ibland skymmer de sikten så man kan missa nån bil som kommer! Jag har varit två gånger till läkaren på 4 dar nu! Fast jag inte hade tänkt mig dit! Detta beror på förkylningen! Anledningen till att jag alls for var att hostmedicinen höll på att ta slut! Å jag hostar som bara vad utan den p.g.a min astma. Så jag for på lördag kväll, var lugnt vid jouren då så man slapp in snabbt =) Fick träffa läkaren sen de kollat allt möjligt å allt var bra, sa åt dem att allt jag behöver är hostmedicin! Men var bra att de kollade! Fick en annan hostmedicin eftersom den jag tagit gör mig illamående å yr, men hjälper! Så jag tog den nya då när jag kom hem. På natten trodde jag att jag skulle dra av!!! Hostade ännu mera å kom upp grönt äckligt illasmakande slem som tänkte kväva mig!!! EIU eiu eiu! Så höll jag på hela natten å fick knappt sova! Var lika hostig hela dagen, sen följande natt hosta jag knappt så jag tänkte att NU blir det bättre! Haha vad jag bedrog mig! Förrförra natten hosta jag ännu MERA!!!! Kom skov när det kändes som det inte gick att sluta! Inget slem. Så jag gav upp å ringde å fråga vad jag ska göra för detta orkar jag inte med! Hon jag prata med tyckte jag skulle trots allt göra ett nytt besök hos jouren för att kolla så nu inget blivit värre å få en annan hostmedicin! Så jag fick tid dit, kom dit i tid.... Fick vänta 2 tim innan jag slapp till läkaren å då blev det till en annan läkare än den jag väntat på i 2 tim... Tur nog hade jag en sticksöm med mig =) Från ca 2 cm på skaftet hann jag sticka närmare 20 cm! Fick ny hostmedicin eller 2 ! Den som gör mig illamående, som alt 2, för den vet jag hjälper! Samt en annan å nässpray. När jag sen kom till apoteket för att hämta ut mina mediciner så sa hon där att den "första" hostmedicinen inte finns mera!! Jaha, blev till att vi skippade den, slapp hon ringa läkaren, jag tog alt 2 strax! Sen handla jag lite mat å så fick jag äntligen åka hem!

Inga kommentarer: