onsdag 8 september 2010

Mera lingon...



Var ju och plocka mera lingon igår på kvällskvisten. Stod å vägde mellan plocka lingon el cykeltur... Nåja, det blev en kort cykeltur till skogen istället! Där plockade jag lingon, massa lingon. Vägde hela väskan med rosk å allt å den visade 9,9 kg! På 1,5 tim från det jag cyklade hemifrån tills jag var hemma igen! Inte illa pinkat =P Dessvärre hade jag en älgfluga med mig hem EIU EIU EIU Hade myggjacka på men ändå kom den krypandes i nacken!!!!! Så få se nu om jag kommer mig mera till lingonskogen... Har ju nog tillräckligt med lingon för åtminstone en vinter! Gäller bara att få dem rensade nu... Det är ju inte det roligaste...
I måndags på morgonen var jag ut å cyklade. Såg en överkörd räv! Dock inte en rödräv utan troligen en räv som rymt från nån farm! Sen såg jag en igelkott =) Den var så söt! Tog bild på den men den ville inte visa sig utan vände baken till! Hoppas den inte hamna under nån bil! Vackert var det oxå!

Inga kommentarer: