söndag 8 augusti 2010

Sockor!





Jag har återupptagit stickandet efter ca 10 års uppehåll! Men vad det har ändrat med garner å sånt under den tiden! Finns massor med olika garner, stickor, mönster på nätet, grupper, bytes sidor mm mm! Helt otroligt! Jag har brevvänner runtom i världen å vissa av dem är oxå stick intresserade! Så nu som då dimper det ner ett stooooort tjockt paket i postlådan, me like =) Tvyärr är mitt tålamod inte det längsta... Så när det kommer ett nytt garn så MÅSTE jag ju bara sticka av det för att se hur randningen ser ut på det garnet! Tack å lov för dessa randiga garn så man slipper hålla reda på alla olika nystan själv för att inte tala om alla trådändar man skulle måsta sitta å fästa sen! Så summan av alla garn som dykt upp är en hel del sockor! Det är ju bra, men det är ETT fel! Jag har bara EN socka för jag orkar inte sticka den andra =) Men måste väl ta itu med det oxå så småning om för man kan ju inte gå omkring med olika sockor i vinter!

Den lila sockans garn å Fabel garnet är från Sverige och Navia garnet är från Färöarna! Det var jättemjukt! Lila garnet är mera bomullsaktigt.

Inga kommentarer: