söndag 13 juni 2010

Save a tree, eat a beaver...


Stod det i några kläder som min bror fick när han tittade på cyklar! Kom att tänka på det när vi var till Vasa idag å tittade på bl a cyklar! Hittade en som jag mer än gärna kunde ha tagit med hem =) Den var lila =) Me like ;-) "Easily distracted by bright shiny objects" haha! Fast min cykel som jag har nu är "bara" 1 år! Så egentligen behöver jag inte nån ny cykel, men den var lila... glänsande lila...
Vi var och äta vid bokstavs bensin stationen, det var gott! Jag gillar när maken lagar mat =) Då slipper jag att stå vid spisen å fundera på vad man skall fixa ihop! Det är ett ständigt återkommande problem!
Sen var vi oxå till stället som säljer en massa växter, där köpte jag lavendel som jag tänkte sätta ut i rabatterna å 2 pelargoner att ha i köksfönstret. Har haft mina orchideer där, men de ser ibland mera döda än levande ut så de fick maka på sig!
Det stormade hårt igår som ledde till strömavbrott å att TV bilden försvann... Den har inte hittat tillbax ännu! Vet inte om det bara är här el om nån annan har samma problem! Vi har försökt dra ur å stöpsla i här å där men inget hände, ingen signal säger det bara! Tur nog fungerar nätet annars skulle väl det bli riktigt katastrofalt!

We where to the neighbour town today and where eating there =) I like it when hubby take care of cooking! He's so good at that ;-) Then I don't need to fix anything to eat! Always same proble, what to eat!
We also went to some other shops that are open on sundays. I saw a very nice bike! It was lilac =) Me like=) But I really don't need a new bike as mine is only 1 yrs old! But it was lilac...shiny lilac... "I'm easily distracted by bright shiny objects" =)
We also went to a big garden shop! I bought some lavender to put out in the flower bed and 2 other flowers to have in kitchen.
Yesterday it was really windy and we also had a power cut! So you couldn't use the computer! Now we don't have any signal for telly so we don't see anything there! Lucky we still have the net! Would be worse if that wouldn't work, haha!

Inga kommentarer: