tisdag 30 april 2013

Glada Vappen!

bild lånad från nätet
Idag är det ju sista April å då ska man ju fira vappen. Fast vi är inte så mycket för att fira vare sig vappen el 1 sta Maj! Det är nu same same. Men för länge sen har jag för mig att jag gjorde mjöd, ingen dricker det nuförtiden så det är ingen vits att man gör det! Struvor har jag oxå gjort! Jag hade en tom tvättad konservburk ( svinnöttkötts konserv, lagom hög o ganska vid ) i kastrullen med olja å så en tom, mycket bra urdiskad ketchup el senapsflaska. De var jättebra att ha smeten i å sen spritsa i konservburken! Då fick man såna fina struvor! Nån gång gjorde jag munkar oxå. Men nu är jag så lat ;-) 
Bilen får fira vappen på verkstaden! De väntar på nån del till den! Så idag lånade jag svärmors bil när jag skulle å handla, alla andra handlade oxå! Nu har jag det till torsdag... På torsdag är det full rulle här så då skulle jag inte hinna å handla å imorgon är det "söndag". 

Inga kommentarer: