måndag 7 januari 2013

Vitlök

Jag brukar säga/skriva: ät vitlök åt de som är förkylda... Men de flesta gillar inte vitlök, inte jag heller för den delen! Men sen ca 2,5 år tillbaka så försöker jag att regelbundet äta 1 klyfta RÅ vitlök i veckan. Första halvåret tyckte jag att det inte hjälpte värst mycket! Jag hör till dem som blir förkyld av minst lilla nysning åt mitt håll! Plus att jag har astma, vilket gör att när jag blir förkyld så hostar jag tills jag tror jag ska bli knäpp! Har hostat så jag sträckte musklerna mellan revbenen å det var INTE kul! Tog flera månader innan det blev bra! Sen fick jag i bihålorna VARJE gång jag blev förkyld vilket ungefär var typ varje månad... el med lite tur varannan månad! Så jag har ätit massor med antibiotika! Sen när jag hållit på närmare ett år med vitlök så plötsligt händer det! Jag blev inte förkyld fast alla andra i familjen blev! T.o.m maken som "aldrig" är förkyld blev men inte jag! Så nu äter jag vitlök en gång i veckan, försöker komma ihåg det, å vitlök är inte dyr! Nu är det 2 år sen jag var förkyld! Inte hänt tidigare! ( Blir väl nu bara för att jag skriver detta! ) Men som sagt, PRÖVA vitlök! Det luktar 1-2 dar om en men det kan man väl leva med? Regelbundet är A och O i detta fall! Tror ni på annat som hjälper så ta det! Men regelbundet så man håller immunförsvaret på jämn nivå.

Inga kommentarer: