torsdag 31 januari 2013

KnitPro

Alltså jag bara gillar dessa stickor sååååå mycket =) Förr när jag stickade i slutet på -90 talet, innan jag tog en 10 års paus... så var bambustickor det nyaste! Före fanns bara metallstickor å de var inte så roliga att sticka med!
Ville man ha något randat fick man randa själv! Men så mitt i allt började jag sticka igen å en helt ny värld öppnade sig! Garner som randar själv, alla möjliga slags garner att sticka scarfar i mm mm! För att inte tala om stickorna! Trästickor med utbytbara spetsar, kablar mm mm. Det var rena grekiskan för mig som mindes det gamla! Men nu är det roligt igen att sticka =)  Det nyaste i min sticksamling är KnitPro's Karbonz stickor =) Väntar bara på att få testa dem! Ska bara sticka klart de andra hundra sakerna först... Kanske...
Det är inne att sticka å inte ute som det nästan var ett tag! Det ordnas STICKLÄGER =) Vem vet, om det passar kanske det blir att åka på stickläger =) Brukar läsa på andras bloggar när de varit på stickläger, mestadels i Sverige. Men kanske det börjar ordnas här med =)  

Inga kommentarer: