onsdag 16 januari 2013

Baka baka

Idag på fm blev det baka av! Jag gjorde dubbelsats morotssemlor å dubbelsats kanelbullar. Varierade mellan att snurra dem å att göra dem i formarna. En del tänkte bli brända men det var inte mitt fel för jag måste å skjutsa sonen mellan varven! Men de klarade sig med nöd å näppe! Brandvarnarna å andra sidan tyckte att det var fara å färde å höll på att skrämma livet ur katterna, hehe. Å andra sidan är de ganska lättskrämda! Men nu har vi bröd å bulla i frysen igen å ett hus som doftar av nybakt =) 

Nu ikväll är det -18° =( Vem har beställt den kylan? Just när jag började komma igång med skidandet så ska det bli så kallt =( Men för att inte tappa lusten helt så satte jag mig bakom motionscykeln å trampade medans jag stickade å tittade på TV =) 

2 kommentarer:

Inge sa...

Gotti, gotti. Tur att min mamma bakade jästbröd i söndags och gav oss ett. Det är så gott med nybakat och hembakat.

Carola sa...

Nybakat är alltid gott =)