lördag 10 november 2012

Church

Detta är vår vackra kyrka! Det är en gammal,  stor å ståtlig kyrka. Fast den råkade ut för en brand i slutet på 1980-talet som tänkte förstöra den men den klarade sig!
Hur som haver, idag var vi på begravning där, andra begravningen i höst... Vet inte om man kan skriva om "rekord" när det gäller begravningar men ett år var jag på 6 stycken!!!!! Det är nu inte det roligaste jag vet! Vare sig det är nån nära el nån man känner lite. Jag har mist en hel del nära anhöriga, andra släktingar mm mm. Ibland skrivs det om vad man ska ha för kläder på begravning. Jag tycker det är upp till var å en vad man har, men jag har svart kjol, svart kavaj å vit skjorta. Har nog prövat med annat men känner mig trots allt mest bekväm med sån klädsel på begravningar. Sen på vinter har jag en lååång svart yllekappa som snart är myndig... samt HATT!!! Den har jag ärvt av min mammas moster =) Brukar var jag å några damer som är 70+ typ som har hatt =) Nån gång kan det vara någon yngre men ytterst sällan.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fy...begravningar är aldrig roliga att gå på.
Men kyrkan var jättefin!
Kram!

Carola sa...

Nej, begravningar är inget skoj! Fast faktiskt så när min mammas moster begravdes så gick nog alla hem med ett leende på läpparna! Hon var ett orginal! Kyrkan är jättevacker!